23. Bardzo poszukiwany człowiek (A Most Wanted Man) 2014

reż. Anton Corbijn

Młody Czeczen Issa przyjeżdża do Hamburga wzbudza podejrzenia niemieckiego kontrwywiadu. Przekonana o jego niewinności prawnik Annabel Richter chce mu pomóc.



Oczekiwałam czegoś o bardziej "amerykańskiej" dynamice; przepadam za thrillerami kryminalnymi, bo mają to coś co wciąga i dzięki czemu dwugodzinny film wydaje się trwać dziesięć minut. Tutaj jednak postawiono na europejską narrację, przez co od samego początku trzeba uważnie oglądać i myśleć. Dla mnie jest to trochę męczące, szczególnie gdy thriller jest, tak jak tu, polityczny i muszę nadążać.

Aktorsko na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli patrząc na taką gwiazdorską obsadę obawiacie się efektu (bo często co za dużo to niezdrowo, wszyscy o tym wiemy), to tu nie ma się czego bać. Wszyscy dali radę.

Pomijając to, że dla mnie osobiście film był po prostu trudny w odbiorze - za bardzo musiałam się skupiać żeby zrozumieć i wręcz się tym zmęczyłam - jest naprawdę godny polecenia. Szczególnie dla ambitniejszych widzów (czyli w przypadku tego gatunku nie dla mnie). Na mojej mamie, filmowej wyjadaczce zrobił naprawdę duże wrażenie.

0 komentarze: